داستان شهادت شهیدکشوری
 
نظامی دفاعی
جنگ جنگ اراده هاست. مقام معظم رهبری
 
 

نحوه شهادت شهید احمد کشوری

احمد کشوری تیرماه 1332 در فیروزکوه چشم به جهان گشود. پدر خانواده که در ژاندارمری خدمت می‌کرد بعدها به دلیل زیر بار نرفتن سیاست‌های دستگاه پهلوی از ادامه خدمت استعفا داد و به کشاورزی مشغول شد.

به گزارش فرهنگ به نقل ازنسیم، احمد پس از اخذ دیپلم در سال 1351 وارد هوانیروز شد و با موفقیت دوره‌‌های خلبانی بالگردهای جنگنده کبرا و 206 جت‌رنجر را در خارج از کشور و در کنار اساتید آمریکایی به پایان رساند. پس از انتقال به پایگاه هوانیروز کرمانشاه به موج انقلاب اسلامی پیوست و وارد فعالیت‌های سیاسی و چاپ و نشر اعلامیه‌های امام خمینی(ره) شد.

بعد از پیروزی انقلاب و با شروع غائله کرستان، از نخستین گروه‌هایی بود که در کنار شهید چمران و شهید صیاد شیرازی وارد معرکه نبرد با ضدانقلاب شد.

در نهایت نیز بعد از یک عمر مجاهدت در 15 آذرماه 1359 و در سن 27 سالگی در حالی که از یک عملیات برون مرزی باز می‌گشت هدف هواپیماهای جنگنده عراقی قرار گرفت و به شهادت رسید. در بخش‌هایی از وصیت‌نامه شهید آمده است: "در مسلخ عشق جز نکو را نکُشند، روبه‌صفتان زشت‌خو را نکُشند. هر روز ستاره‌ای را از این آسمان به پایین می‌کشند اما باز این آسمان پر از ستاره است. بی‌تفاوتی را از خود دور کنید و در مقابل حرف‌های منحرف، بی‌تفاوت نباشید. مردم کوفه نشوید و امام را تنها نگذارید. ما زنده به آنیم که آرام نگیریم، موجیم که آسودگی ما عدم ماست."

 

http://farhangnews.ir/sites/default/files/content/images/story/12-12/06/16419-63090.jpg

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






ارسال شده در تاریخ : چهار شنبه 25 بهمن 1391برچسب:, :: 18:8 :: توسط : مجید فرجیان

درباره وبلاگ
به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
نويسندگان
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان وبلاگ نظامی دفاعی و آدرس defaii.nezami.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 31
تعداد نظرات : 4
تعداد آنلاین : 1